Hoe Groep L reageert op Inbound Marketing – BLOG Marco Breedveld
Marco Breedveld is moderator van groep L. Pas sprak Edwin Vlems met deze groep over Inbound Marketing. Marco vertelt in dit blog wat er in zijn groep gebeurde.
Presentatie over Inbound marketing draait de blik naar binnen
Voor de Brabantse New Builders groep is het de derde bijeenkomst sinds we medio 2017 met elkaar op pad zijn gegaan. Een kleine groep dit keer; de helft had andere verplichtingen. Het weerhoudt Edwin er niet van om zijn verhaal met passie te vertellen: de marketing die we kennen is achterhaald, de verhalen van je medewerkers zijn het nieuwe goud dat gloort. Hij heeft direct de aandacht van enkele aanwezigen. “Hoe dan? Ja, ik heb een hekel aan het ‘leuren’ met hetgeen ik te bieden heb. Ik ben niet zo ‘outbound’. Mijn passie ligt vooral bij wat ik dagelijks doe. En nu vertel jij me dat ik juist daarover moet gaan vertellen! Dat is toch helemaal niet interessant?! Wie zit daar nou op te wachten?” Edwin reageert: “Jawel, de tijd voor de meer introverten is aangebroken!”
“Wie zit daar nou op te wachten?”
Edwin stookt bij de aanwezigen het vuurtje op dat sociale innovatie heet. Bij jezelf kijken hoe je oude gewoontes los kunt laten en plaats laat maken voor nieuwe aanpakken. Iedereen komt (onbewust) omdat hij of zij dat zo graag wil; anders zaten ze er niet! Elkaar opzoeken om dat nog tamelijk onontgonnen gebied van het New Builder-schap beetje bij beetje in te kleuren. Komen met een vraag EN iets willen bijdragen. Gaan experimenteren met ander gedrag en daarmee je directe omgeving inspireren en activeren!
“Niet zo’n schrijver? Laat je interviewen door een collega”
“Dus als ik op LinkedIn blog over mijn werk als constructeur of interieurontwerpster dan vinden mensen dat interessanter dan een koude belactie voor een kennismakingsafspraak?” Met de vraag stellen is het antwoord al gegeven … Edwin: “En mocht je niet zo’n schrijver zijn, laat je dan gewoon interviewen door een collega. Die kan daar vervolgens een artikel van maken, wat je zo kunt doorplaatsen. Reken er alleen wel op dat je ook reacties kunt gaan krijgen van mensen, die helemaal niet tot de doelgroepen behoren, die in je oude marketingplan stonden. Dus wie weet met of voor wie je over een tijdje werkt!” Je ziet ogen verrast oplichten en denken: “Spannend, dat lijkt me wel wat!” Een reactie zoals alleen een echte New Builder die kan geven.