
The New Builders en het Bloemmodel
In onze New Builders Journey beschrijven we de reis die New Builders maken, vanaf de eerste aanmelding. Bij het thema Organisatie staat dat we ‘de snelheid en eenvoud in de organisatie vergroten door het bloemmodel’. Wat houdt dat bloemmodel precies in?
Het bloemmodel, en daarmee onze (project) organisatie, draait om persoonlijke verbinding, met de klant centraal. De klant is telkens het hart van de bloem. Alle overige partijen werken gelijkwaardig en zijn met elkaar en met de klant verbonden.
Gelijkwaardig werken
Dat betekent dat niet één partij bepaalt, maar dat je samen keuzes maakt en richting geeft. Je bent niet gelijk, maar wel gelijkwaardig, ieder met zijn of haar eigenschappen en sterke punten. Door samen te werken op basis van dit bloemmodel, is de klant verzekerd van het beste resultaat. Niemand gaat voor eigen belang, maar we gaan voor een gezamenlijk doel.
Groeien door te delen
Dat werkt alleen wanneer ego’s worden uitgeschakeld en dat gezamenlijke doel, dus de klant, voorop wordt gesteld. Dat is wat we bij The New Builders doen. We gaan samenwerkingen aan, waarbij we groeien door te delen. We vinden teamspirit onmisbaar, zowel in onze organisatie als in externe samenwerking. Ten slotte dragen we samen zorg voor people, planet en profit. Zodat niet alleen wijzelf profiteren, maar onze omgeving ook.
Dat alles doen we vanuit de kernwaarden vertrouwen, vrijheid, veiligheid en verantwoordelijkheid, met en vanuit de intrinsieke motivatie en kwaliteiten van mensen.