
Nieuwe collega
Voor de meeste New Builders is hij inmiddels een bekend gezicht. Jurgen Lohuis, woonachtig in het prachtige stadje Ootmarsum, ondersteunt The New Builders sinds eind 2018 bij de acquisitie. Wij vroegen hem om zichzelf ook via deze weg voor te stellen.
Jurgen: “Ik ben gelukkig getrouwd met Christha en vader van Koen, Frits en Dorien. Naast mijn werkzaamheden ben ik actief carnavalsvierder, lid van het Heemkunde en boerendanser.”
Jurgen heeft een zakelijke missie: ‘Blije mensen maken blije producten’. Maar die missie ontstond niet vanzelf.
De confectie
“Na mijn schooltijd trad ik in de voetsporen van mijn vader in de confectie, als handelsagent voor diverse binnenlandse en buitenlandse bedrijven. In 1992 deed zich de kans voor om samen met mijn broer een confectiebedrijf in Tubbergen over te nemen. Doordat onze grootste klant lage lonen-prijzen eiste, moesten wij halsoverkop het reeds opgestarte eigen productiebedrijf in Slowakije verder uitbreiden. Mede doordat ik daar het management, de huisvesting en de zorg heb aangepakt, groeide ons Slowaakse productiebedrijf uit tot een bloeiend bedrijf met meer dan 360 personeelsleden. We hebben bewust gekozen voor een eigen productiebedrijf, omdat in andere confectiebedrijven de omstandigheden erbarmelijk waren. Zo heb ik mijn zakelijke missie ontwikkeld.
De burn-out
Mijn rol als DGA van het Slowaakse productiebedrijf en het productie-aansturende bedrijf in Nederland eiste uiteindelijk zijn tol: in 2010 kreeg ik mijn eerste burn-out gevolgd door een ernstige depressie. Jaren later ben ik daar wonderwel goed uit gekomen. Ik ben anders in het leven gaan staan en heb afscheid genomen van mijn toenmalige bedrijf.
En zo kwam Vazet Creatie B.V. op mijn pad. Vazet is een projectontwikkelaar in de woningbouw, die zich vooral richt op het bouwen van levensloopbestendige woningen. Het liefst op inbreidingslocaties. Als verwerver ben ik continue op zoek naar dit soort locaties. En vanuit Vazet is ook de connectie met The New Builders ontstaan.
De missie
TNB spreekt mij enorm aan omdat zij de bouwsector wil transformeren naar een wendbare en menswaardige sector. Mijn zakelijke missie ‘Blije mensen maken blije producten’ sluit daar naadloos op aan. Maar: deze transformatie moet wel vanuit jouzelf komen. The New Builders kunnen alleen maar de richting aangeven. Ik ga mij naast Leo inzetten om TNB te laten groeien. We streven uiteindelijk naar 1.000 New Builders.”