Frank Pince van der Aa: “creativiteit is mijn drijfveer”
Frank Pince van der Aa van ReVisi lijkt op het eerste oog een vreemde eend in de bijt binnen de bouwwereld. Wat maakt dat hij een New Builder is? En wat is zijn connectie met de bouw? In 2010 startte Frank zijn bedrijf ReVisi, dat ontstond vanuit zijn expertise, inzet en enthousiasme voor innovatieve producten. Hiermee richt hij zich met name op het leveren van hoogwaardig geprint textiel in combinatie met diverse LED-oplossingen, 3M™ raamfolie en Fineo Vacuümglas.
“Ik ben gestart als kennispartner voor visuele vraagstukken, waarbij ik met bedrijven en winkels meedacht over hun uitstraling en de versterking van hun imago en identiteit. Omdat ik niet tevreden was over de bestaande mogelijkheden en vooral de beperkingen in de uitvoering, ging ik zelf op onderzoek uit.” Het resultaat mag er zijn. ReVisi geeft vorm aan jouw branding. “Hoe kan het anders, beter en slimmer, maar ook duurzamer?”
Werk alsof het voor jezelf is
In de jaren die volgden verzamelde Frank een mooi team van specialisten om zich heen. “Kwaliteit is ons visitekaartje! Ik wil een next level uitvoering, hoe groot of klein het project ook is. Mijn motto is niet voor niets: je moet je project uitvoeren alsof je het voor jezelf doet.”
Premium dealer voor 3M™
En zijn werk bleef niet onopgemerkt. In 2016 werd Frank benaderd door 3M™. “Ze vroegen me of ik premium dealer wilde worden voor hun speciale raamfolie producten. Deze vraag kwam op het juiste moment en paste in de filosofie en groei van mijn bedrijf. En zo had ik ineens een technische tak, naast mijn creatieve bestaande activiteiten.”
Frank en The New Builders
Vanuit deze tak van sport kwam Frank bij The New Builders terecht. “Dit product bracht me dichter bij de bouwwereld. Binnen The New Builders ontmoet ik nieuwe mensen en wordt mijn netwerk uitgebreid. Met name het duurzaamheidsaspect sprak me hierin aan. Het is fijn om op die manier je kennis te kunnen delen.”
Waar 3M™ een extra aanwinst was, werd het in 2020 ineens een lifesaver. “Ik was voor ReVisi grotendeels afhankelijk van diverse creatieve projecten. Ik kan wel zeggen dat ik hoogwaardige materialen lever, maar pas wanneer het eindproduct daar is, ziet en ervaart de klant dat.” Vanwege corona kwamen creatieve projecten on-hold te staan. Door de warme zomer en het vele thuiswerken werd de vraag naar de warmtewerende raamfolie van 3M™ juist vergroot. Zo verdiende ik met ReVisi toch mijn boterham.”
Verduurzaming
Frank verwijst naar het Klimaatakkoord van Parijs. “In 2023 moeten alle kantoren minimaal voorzien zijn van energielabel C. Dat betekent minder CO2-uitstoot én een lager energieverbruik. Deze opgave ligt vooral bij het commerciële vastgoed. Daarin kan ik een adviserende en verbindende rol spelen.”
Ten slotte vertelt Frank over zijn laatste ‘aanwinst’: “door mijn deelname aan de Monumentenbeurs in 2018, kwam ik in contact met de importeur van Fineo Vacuümglas. Met als gevolg dat ik sinds 2021 consultant ben voor dit bijzondere glasproduct. Fineo biedt mij de mogelijkheid om een nóg completer advies voor de verduurzaming van vastgoed te geven. De eigenschappen van Fineo Vacuümglas maken het uitermate geschikt voor restauratie-, renovatie- en nieuwbouwprojecten.”
Pas op de plaats
Zijn weg naar succes ging niet vanzelf. “Tijdens een skivakantie in 2000 heb ik mijn knie verbrijzeld. Er is zelfs een tijd gesproken over amputatie en ik heb lang gedacht dat ik nooit weer zou kunnen lopen. Het heeft me 5 kostbare jaren aan revalidatie gekost. Ik heb hierdoor gelukkig ook nieuwe inzichten mogen ontdekken. Mijn visuele creativiteit heeft me door die zware periode geholpen en is daardoor versterkt. Die bizarre periode heeft me gevormd tot wie ik nu ben en me geholpen om keuzes te maken. Wie ben ik, wat wil ik nu echt. En zo is ReVisi ontstaan!”
Vertrouwen in de samenwerking
Vertrouwen is een grote pijler voor ReVisi. “Blije klanten geven me energie. Ik ben succesvol geworden door dicht bij mezelf te blijven, dat maakt voor mij het ondernemerschap zo mooi. Zoals ik al zei, ziet de klant het resultaat pas in het eindproduct. Dat betekent dat ze afhankelijk zijn van mijn expertise en dat vraagt om vertrouwen, van beide kanten. Die waarde vind ik ook terug bij The New Builders.”