
Zomergroet – een blog door Leo Nieuwenhuis
Aan het begin van dit jaar was ik vol energie en enthousiasme over wat ging komen. Hoewel ik nog steeds heel enthousiast ben over waar we nu staan en hoe we samen onderweg zijn, merk ik ook dat de waan van de dag niet afneemt. De druk neemt zeker niet af en lijkt soms juist toe te nemen. Daar ligt voor mij, maar ook voor The New Builders samen, een uitdaging.
We hebben elkaar gevonden in de missie: een menswaardige en wendbare bouwsector, in het nieuwe tijdperk. De uitdaging is nu om elke New Builder aangehaakt te houden. Voor mij betekent dat veranderingen aanjagen en zorgen dat er voldoende contactmomenten zijn gedurende het jaar. Zonder dat dat nog meer druk oplevert. Het doel daarbij is dat alle New Builders intrinsiek mee blijven doen.
Doordat we zo inzetten op kwaliteit, lijkt de werving er soms ‘bij in te schieten’. Toch geloven we dat kwaliteit de basis is, en we juist van daaruit meer zullen groeien.
Contacten
Het is mooi dat Karin van de Weerd de moderators gaat aansturen. Dit zal onder andere meer contactmomenten binnen de groep brengen. Het Festival komt er weer aan, dit keer gekoppeld aan een beursvloer voor The New Builders. Daarvan hebben jullie afgelopen week een uitnodiging ontvangen. We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk New Builders aanwezig zijn bij het Festival, maar ook deelnemen aan de beursvloer! Laat jezelf zien! We willen je uitnodigen als deelnemer, maar ook als bezoeker. Ontmoet elkaar en toon je product, dienst en waarde.
We hebben prachtige zeildagen (foto’s) achter de rug. Daarbij hebben we elkaar beter leren kennen, mooie gesprekken mogen voeren en zijn er nieuwe connecties gemaakt. Die week werd afgesloten met een volgeplande Startbijeenkomst, waarvan we ook weer nieuwe aanwas mogen verwachten.
Quick Scan
Wanneer we terugkijken naar het vorige congres, dan willen we jullie ook uitdagen om de oproep van Ruud Veltenaar op te volgen. Hij noemde daarbij de Sustainable Goals: kijk welke bij je bedrijf passen en welke je op kan pakken.
We willen meer inzetten op purpose. Laat jezelf zien als purpose bedrijf! We bieden daarvoor de Quick Scan aan, die je helpt om je waarden en koers (opnieuw) te bepalen. Hier vertellen we je er meer over. We hopen dat iedereen de Quick Scan gaat inzetten, om daarmee je scores op de 4 thema’s (markt, product, organisatie en mens) inzichtelijk te krijgen en meer verbinding te creëren.
Geïnteresseerd of direct aanmelden? Neem dan even contact met me op.
Uitkomsten enquête
Na het congres hebben we jullie een enquête toegestuurd. Daarop zijn mooie reacties binnengekomen. Reacties die we zeker meenemen richting volgende congressen en Festivals.
Gelukkig was de algemene indruk van het congres goed. Jullie zijn tevreden over de indeling en de inhoud en er werden weinig verbeterpunten aangedragen. Wel is een paar keer gevraagd om meer mogelijkheden tot eigen inbreng. Daarvan horen we graag meer. Hoe zie je dat voor je, op welke manier zou je dit willen verwerken in volgende congressen?
Vanuit de vragen over de leeromgeving merkten we dat daar vooral behoefte is aan meer duidelijkheid. Die zullen we de komende tijd dan ook verder toelichten.
Wat doen wij?
Deze zomer werken we verder aan de strategie. Er ligt al een mooie Customer Journey, die we samen met enkele New Builders verder uitwerken. Marion van Sermondt zal de ambassadeurs blijven aansturen en dit verder uitbreiden. En tot slot mochten we Hester Weenink, onze Event Manager verwelkomen in het team! Zij heeft jullie uitgenodigd voor het congres en zal zich na de bouwvak aan iedereen voorstellen.
Dan rest mij niets anders dan jullie een hele fijne zomer te wensen! Zodat we in september allemaal weer opgeladen en vol goede ideeën aan het werk kunnen.
Hartelijke groet,
Leo Nieuwenhuis