New Builders en de 4 thema’s: mens, organisatie, product en markt
Het is je misschien al wel opgevallen dat onze berichten de laatste tijd op de Markt gericht zijn. Dat is een bewuste keuze en we leggen graag uit waarom.
We werken binnen The New Builders met vier thema’s: mens, organisatie, product en markt, waarbij elk seizoen een ander thema aan bod komt. In het voorjaar komt niet alleen de natuur, maar ook de mens weer naar buiten. We richten ons weer meer op de omgeving, en daarmee op de Markt. De zomer is het seizoen dat energie geeft en waarin we mogen genieten van alles wat we doen. Zo richten we ons samen op het thema Product; ontwikkeling en groei. Daarna is het tijd voor de herfst en de winter. Seizoenen waarin we ons naar binnen richten, zaken afsluiten en rust mogen nemen. Het moment om ons te focussen op Mens en Organisatie.
We hebben er daarbij voor gekozen om vanaf nu ook de externe uitingen aan de thema’s van dat moment te hangen. Te beginnen met Markt.
Op koers blijven
In ons Manifest omschrijven we waar The New Builders voor staan en waar we voor gaan. Daarbij zijn er vanuit deze 4 thema’s ook 4 windrichtingen ontstaan, waaraan vervolgens 12 scheepskoersen zijn verbonden.
New Builders en de Markt
Wanneer we kijken naar de Markt, dan betekent dat voor The New Builders het volgende: Wij gaan voor een samenwerking met de markt boven eigen regie en controle.
Maar hoe doen we dat dan, en wat betekent dat voor onze markt? Dat hebben we samengevat in 3 windrichtingen:
Als New Builder
- Inspireren wij met duurzame doelstellingen voor mens en milieu bij de vermarkting van onze producten
- Delen wij onze kennis en gaan wij betrouwbaar om met relatiegegevens
- Komen wij onze beloftes na
In mei begint het thema Product, in augustus is het tijd voor de Organisatie en vanaf November sluiten we het jaar af met het thema Mens.
We zullen laten zien wat deze thema’s voor TNB betekenen, aan de hand van praktijkvoorbeelden en persoonlijke verhalen; door onder andere blogs, podcasts en innovaties van The New Builders te delen.